Przygotowanie do diety – od czego zacząć?

Do niedawna dieta kojarzyła się z niskokalorycznymi posiłkami, często nawet głodówkami, zamienianiem pełnowartościowych produktów na te beztłuszczowe i godzinami spędzonymi na aktywności fizycznej. Dziś, w dobie dostępu do informacji, coraz częściej decydujemy się na zmianę naszych nawyków żywieniowych na lata i dostrzegamy zalety prowadzenia zbilansowanej diety. Aby odpowiednio się do niej przygotować należy przede wszystkim poznać swoje ciało: oblicz BMI oraz wskaźniki takie jak CPM i PPM, które pomogą ustalić kaloryczność diety w oparciu o wiek, wagę, wzrost i aktywność fizyczną. Kolejnym krokiem jest rozpisanie posiłków tak, by zapewnić sobie odpowiednią podaż makroskładników oraz mikroelementów.

 

Także trening powinien być dopasowany do naszych możliwości, preferencji i celów: coraz częściej odchodzi się od ćwiczeń cardio na rzecz ćwiczeń siłowych, które doskonale sprawdzają się także w przypadku diety redukcyjnej. Ostatnim krokiem, jaki powinniśmy podjąć przed rozpoczęciem diety, jest zaktualizowanie naszych zapasów żywności i wymiana poszczególnych produktów na zdrowsze, bardziej odżywcze i naturalne.

 

Author: dietanaodchudzaniee.pl